Scouternas julkransar och tomtar

14 november, 2021 av Anders Dahlgren

Scouterna i Östra Eneby-Haga Scoutkår tillverkar traditionsenligt julkransar och tomtar som säljs inför jul

Scouternas krans (ca 40 cm) 100 kr
Scouternas tomte 100 kr
Scouternas ljus 60 kr
Scouternas almanacka 100 kr
Saffran 4 kuvert 110kr
Tacokrydda 100kr
Julgodis/hembakat 20kr

Vi deltar på Hults Bruks julmarknad söndag 21 november kl 11-15.

Kransar och tomtar tillverkas av barn, ungdomar och föräldrar i Östra Eneby-Haga Scoutkår. En tradition scoutkåren haft under flera år.

Scouternas ljus är 5 st handstöpta kvalitetsljus från VIO Ljusfabrik i Vedum. Ljusen är 25 cm långa och består av 40 % stearin och 60 %. Brinntid 6-7 timmar.

Almanackan har varit en tradition i tusentals hem sedan starten 1945 och är en försäljningssuccé för scoutkårer, föreningar och skolklasser över hela landet. Genom att köpa och/eller sälja almanackan stödjer du scouting i Sverige och bidrar till att tusentals barn och ungdomar får en meningsfull fritid. 2022 års almanacka följer traditionen och tar dig med på en härlig resa mellan årstiderna.
Årets almanacka är illustrerad av Thérèse Lindström.

Inkomsterna stöttar kårens barn- och ungdomsverksamhet. Hjälp oss gärna genom att dela i sociala medier.

Scouternas julkransar, tomtar och bockar