Östra Eneby-Haga snart på Jamboree 2022

5 juli, 2022 av Anders Dahlgren

Sommaren är här och snart är det äntligen dags för avfärd till sommarens läger Jamboree22. 30 juli – 6 augusti samlas 11 000 scouter från hela Sverige i Norra Åsum, utanför Kristianstad, för en lägervecka fylld av äventyr, lägerliv, nya kompisar, glass, solsken och mycket mer!

Från Östra Eneby-Haga scoutkår är vi 12 ungdomar och 5 ledare som deltar. Vi har alla höga förväntningar på vad vi ska få uppleva och håller just nu på med all planering och förberedelse.

På lägret kommer vi att bo i en lägerby tillsammans med Svärtinge scoutkår och en grupp Utmanare från Nässjö scoutkår.

Information och packlista för deltagare finns sammanställd i ett informationsbrev
Information och packlista Jamboree 2022

Mål och fakta om Jamboree22
• Jamboree22 är Sveriges största event av och för unga som vill göra världen bättre.
• Jamboree22 är ett klimatsmart event som tar ansvar för framtiden.
• Jamboree är ett ord som innebär ett stort scoutläger, som kan vara både internationellt och nationellt.
• Över 11 000 scouter från Sverige och andra länder kommer samlas utanför Kristianstad.
• Vår lokala scoutförening åker tillsammans och ska bo i tält, laga mat ute, uppleva spännande äventyr och träffa nya kompisar i en vecka.