Scouternas julkransar och bockar

18 oktober, 2020 av Anders Dahlgren

Scouterna i Östra Eneby-Haga Scoutkår tillverkar varje år julbockar och julkransar som säljs inför jul. Kransar och bockar har varit populära. Nytt för i år är att du kommer att kunna beställa det antal kransar och bockar du önskar. Inkomsterna stöttar kårens barn- och ungdomsverksamhet. Vi återkommer längre fram med mer information.

Scouterna kommer också att sälja Scouternas ljus, fem handstöpta kvalitetsljus. Ljusen är 25 cm långa och består av 40 % stearin och 60 % RAL-certifierad paraffin. Mixen av stearin och paraffin ger ett stadigt och rent ljus med lång brinntid, utan att sota eller rinna. Scouternas ljus är den perfekta julklappen som sprider värme på mer än ett sätt. Intäkterna från försäljningen stöttar Östra Eneby-Haga Scoutkår och går bla a till fonden för Ljus- och valinsamlingsmedel som förvaltas av Scouterna. Ur fonden kan kåren, distriktet eller andra scoutgrupper söka bidrag för aktiviteter.